Den lilla sanningen om IDOL 2006

Alltså är det såhär att jag idag gick upp klockan 03.55 för att kunna köa till IDOL klockan 5.00! Redan där kändes allt rätt puckat och jag och Hannah blev smått psykiskt störda av att sitta där och nörda oss. Men så kom det massa människor och i slutändan var man rätt nöjd med att stå så pass långt fram.
Vi gjorde en del pinsamma grejer, för att få uppmärksamhet av kamerorna. Till exempel sjöng vi havreflarn superhögt och jag skrek: "Älska Henning!!" in i kameran. Hoppas dom tar med det.. :) Hallå, man måste ju va med i TV om man ändå är där och nördar sig, FFS! (moahha) Eller som jag sagt hela dagen: "Figurera i TV", för det är det jag kommer göra. Finnas med lite här och var lite då och då.
Min karriär som IDOL-Elin blev rätt kort då jag blev dissad redan i första gallringen. Den riktiga juryn var inte ens där, dom ljuger så mycket på TV, suck :( Allt som man trodde var i stort sett en lögn faktiskt.. Men jag fick iallafall vandra in till två yngre tanter (höh) och jag rev av en "Signed Sealed Delivered" med entusiasm och säkerhet, glömde lite text men ändå kändes det rätt så bra. När jag sjungit klart sa dom: "Tack Elin, men tyvärr går du inte vidare. Hej då!". Så var de med de 7 timmarnas väntan liksom.. :P Men ja ä int bitter. Det kändes skönt att komma därifrån faktiskt. Men Arvid, min skönsjungade klasskamrat och Kimberly som vi köade med, gick vidare till Tisdagens audition då man får sjunga för Clabbe and co. Och märk väl att min oengagerade bror som knappt var vaken när jag skrålade Stevie för fulla muggar. Samme bror som faktiskt stod allra sist i kön, kom MED! Yeah! Så jag ska tillbaka till IDOL som moraliskt stöd för min talangfulle broder, känns bra.
Kanske tillkommer med mer info om IDOL och mer sanningar en annan dag då jag inte sitter och snyltar på Agnes dator och är fullkomligt osocial. Ville faktiskt blogga! Fatta och förstå, ffs! :)

Peace, Love to you ! Älska Henning 4-evvah!//Carola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0