Long time no see, Henning!

Ja, jag har inte hunnit blogga på hela denna veckan, men det är för tusan inte så konstigt för detta är en hektiskt vecka! :) Dessutom har jag varit typ hes och förskyld så när jag haft en stund över har jag kastat mig i TV-soffan eller sovit. Bloggen har liksom fått vänta. Men jag berätta att denna vecka har varit fylld med roliga luciatåg. I kyrkan var det ett stort tåg med hundra pers i kören, en massa olika körer som slagits ihop. Jag gick sist i hela tåget på ingången, det ni! Det var roligt. Emma blev dock inte Lucia, till allas vår sorg.

De två Luciatågen i skolan var dessvärre en plåga, för min mage var inte så glad. Det stora glädjen i det tåget var alla de söta stjärngossarna med egenhändigt skapade strutar. Affe hade sin med hammare och skära, Ola hade sin keps under sin och Tim hade uppochnedvända pentagram på sin. Fredrik i ettan hade på sig den jag hade gjort, så den fick vara med. Stjärngosse-Keso som spelade congas var också väldigt finis.

Vi har också gått Luciatåg på missionskyrkan, då fick jag värsta hostattacken mitt i Jul Jul (den bästa låten) som inte gick över. Det var lite jobbigt, försökte verkligen att inte hosta. Men det var omöjligt. Idag gick vi tåg på en krog för några pensionerade lärare. Då fick man några spänners som tack för besväret, sjysst! Fick dock även denna gång hostattack, men som tur var på vägen ut så det gick bra.
Idag sjöng vi för de kommunanställda på deras julbord, som tack fick vi jultalrik. Dock var det bara kött på den! När jag bad om något vegetariskt fick jag glutenfritt bröd som smakade fisk!?? Det kan dom behålla för sig själva. Men potatis, ägg, sill, rödbetsallad och Loka fick bli bra ändå. Efteråt kom en massa folk hit och vi spelade fia med knuff. Först var det jag, Emma, Isak och Fredrik. Sen blev det jag, Emma, Fredrik och Arvid. Sen blev det Agnes istället för Fredrik. Då spårade det ut något... ehh.. ni skulle bara veta. Man kan iallafall säga att alla hoppades på sex. :P Men hur det en var så var det JAG som kom först. (heheheh).

Tillsist kan jag säga att dagens filosofiska tanke är: Tänk om vi pratade med smaskljud! Tänk er någon som är arg, en folksamling och så vidare. Mycket intressant tycker jag. Förlåt för det långa inlägget, har ju inte bloggat på så länge! På Lördag är det Luciarocken, då är det Elin goes gothlolitagirl som gäller. Vi ses där, kanske?//Elin

Kommentarer
Postat av: emma

sssssslllfffffhhhshafffsshhhlaccchhhh.

2006-12-15 @ 20:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0