Nu är det jul här i vårt hus..

Ja, idag har julpyntet letat sig in i varenda vrå i "myshuset", där jag och mina kumpaner Em och Nat (eh) har våra hemkvarter! :) Vi började med att storstäda hela huset, och då menar jag storstädning. Avlopp, ugnen, torka alla golv.. and so on. Sen plockade vi fram julduken, julgranen (en liten en), julkulorna, adventsstakarna, adventsstjärnorna och så vidare. Det är så (l)ju(v)ligt!! Hela huset doftar av nejlikor för det hänger fina nejklik-apelsiner som Natalie har gjort i varje fönster.
Sedan har också jag och Emma sammanfogat pepparkakshuset som jag fick i födelsedagisspresentis av Råbban och Hänke. Emma fick några lidriga skador som jag botade med mina bamseplåster, men förövrigt gick det smärtfritt. Vi dekorerade huset efter konstens alla regler med glasyr, non-stop, små fina randiga jordgubbskarameller och candycanes. Finis!

Övervägde ett tag idag att åka till Järna imorn för att köpa mången strut med polkagrisar och hänga med bryschorna och kanske shusinen. Men eftersom jag skulle få lov att gå upp tidigt och bara hinna vara där i 2 timmar så kändes inte ens mina älskade polkagrisstrutar värda besväret, tyvärr. Sorg och smärta, grön liten ärta. Nu ska jag sova så sött i mitt fina julvliga rum, nejlkika nejlika till både du som är där och du som är där! Pussis/E

Kommentarer
Postat av: L

elinElinELIN!
jag saknar dig (L)

2006-12-03 @ 13:27:51
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se
Postat av: Liz

myspys! ^^

2006-12-03 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0