Pepparkaksbak och Julpyssel

Igår var det julcabaré, det gick jättebra och var väldans kul! :) Sen åkte jag till lägenheten och packade allt mellan himmel och jord, sedan var det julklappsshopping som gällde. Jag hade, planeringstokig som jag är, redan skrivit en checklista över allt jag skulle köpa och uppskattat utgifterna. Det blev dock billigare än min budget för jag och Petter slog oss ihop. Jag hade tänkt ut men hade dåligt med pengar, medan han hade pengar men inte en enda tanke. :)
Så jag vandrade bara genom affärerna och prickade av min lista. Så nu är allt klart, och jag är mer än nöjd! :) Ska inte avslöja något här med risk att någon brorsa råkar se det. Men det är finis finis vill jag lova.

Igår satt jag och julpysslade på mitt rum halva natten. Jag använde mammas scrap-låda med en massa saxar och grejer, plus mitt nya "glitter-kit" och en massa gammla tidningar. Det ska bli något riktigt fint, vilket jag inte heller kan avslöja än. Mina paket ska bli finare än någonsin iår, det är ett som är säkert.

Idag har jag och pappa bakat en massa pepparkakor. Det är julstämming så det räcker och blir över vill jag lova. Jag och Petter köpte en bingolott igår så att vi kan sitta imorn på uppesittarkvällen! :) Det är inte det att jag tror att jag ska vinna eller något sånt, jag bara kände en önskan att vara delaktig liksom. :) Hahahhaha, värsta pensions-varning! God Jul//E




Kommentarer
Postat av: L

god jul min älskade elin.
få se om tomten har en present från mig iår.. (:

2006-12-22 @ 15:14:28
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0