Elin goes matblogg

Kära bloggläsare, vänner, bekanta och övriga människor på denna jord. Idag har jag insett att jag INTE är helt hopplös när det gäller mat. Jag skrev ju att jag ville göra en qorngryta med curry och ris med mjölkfri kladdkaka till efterrätt. Och tro det eller ej, så gjorde jag denna utsökta meny. JAG, Elin "misslyckad" H i köket är numera Elin "Miss Lyckad" H i köket. Jag improviserade ihop en måltid som smakade SUPERB! :D Ojojoj.. stoltheten har inga gränser mina damer och herrar. Detta är receptet:

Ingridienser:
1 påse qorn, färdiggjorda bitar (djupfryst)
Frysta wookgrönsaker
Matlagningsgrädde (min var mjölkfri)
Ris
Ingridienser till kladdkaka (jag använde mig av Rober och Henrics emminenta recept)

Gör såhär:
Slå på ugnen på 175 grader
Börja koka riset.
Gör iordning kladdkakesmeten och ställ in i ugnen.
Häll lite olja i en wookpanna och häll i qornbitarna.  När de blivit lite varma häller du i wookgrönsakerna. Låt dessa steka tills de är klara. (Ta av riset och ta ut kladdkakan och låt den kallna lite).
Häll i matlagningsgrädde i wookpannan (låg värme, typ 2an). Rör om och krydda med curry. Låt pannan stå på spisen i ca 5 minuter och rör hela tiden om. Sedan är det bara att servera! :D

Det var allt från Elin, the hemmafru! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: eella

Miss Lyckad. Fyndiga jävel.

2006-07-04 @ 11:49:12
URL: http://slyrp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0