Elin hyllar: Friskis&Svettis

Ja, denna dag började som vilken måndag somhelst med Samhäll och Kulturhistoria. Sen åt vi lunch, och fick veta att bilden var inställd. Vi åkte då hem till Ola och kollade på Starsky&Hutch och åt brownies. Men sedan kommer vi till dagens hyllning: Friskis&Svettis.

Detta underbara ställe där alla människor, gammla som unga, smala som runda, smärta som ärta. Alla kan mötas och svettas tillsammans. Köpte idag årskort, hade halvårs förra året men iår är det fullt ös från början, mina vänner. Idag gick vi på medel och sedan ki-yoga. Insåg på medelpasset att jag var rätt otränad i musklerna även om kondisen inte var så dålig som fruktad. Yogan var avslappnande som vanligt (och väääldigt trändig :P). Tyvärr var inte Svettskvettarn där (en hurtfrisk man, idealet för alla friskis-hurtare) dock var Svettskvettarns bror där, och det var lite tröst. Svettskvettarn syns oftast på medelpuls. Nejmen, allvarligt talat. Friskis, vilket place. Det är fräscht, det är fint och man mår bra. HURRAY HURRAY för friskis!!!

(Hela den här "Elin hyllar" "Elin dissar"-grejen känns lite "åhh vad alla bryr sig om vad jag tycker", jag vet att ingen antagligen bryr sig så speciellt mycket. Men vatusan, man kan ju säga vad man tycker ändå! :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0