Ett litet stycke ur min självbiografi

Idag har varit en fin dag på många sätt. Vi hade dock matteprov på morgonen, värsta sättet att börja en dag. Det gick.. sådär. Hoppas jag får VG, annars blir nog Sunkeyboy lite missnöjdis. Jag med, för det delen. Mest jag kanske.

Men annars så har vi haft köris, vilket är en fin grej. Och sen har jag sjungit och spelat fiolinolino. Det gick bättre än matteprovet om man säger så.

Drog världens snabbaste vända på stan och inhandlade: Slaggatan 10:s egna chai och "partyfeet" för att göra livet i mina nya (helt underbara) högklackade dojor. Som jag förövrigt tänker "inviga" imorn på konserten. Vi har nämligen höstkonsert imorn då alla ensemblar ska visa upp sig. Jag medverkar i Hagve och Bkurskören. Det blir finemang. :)
Vår roommate Nathalie har insjuknat! Det, kombinerat med rastlösthet och en liten gnutta ordningsamhet, gjorde att jag helt oprovoserat diskade och torkade av köket. Man kände sig som en housewife! :) Rent och snyggt, ska det vara. (Ps! Läser Jane Austens "Stolthet och Fördom", vad har egentligen all den där artigheten från den tiden tagit vägen? Ds!)

Längtar till lovet, vet ni varför? Jo! Jag får sova, mysa, dricka chai, vara med min älskade Linda, dansa och jag får även åka tåg hem på torsdag. Det är mysigt att åka tåg. Då ska jag köpa varmchoklad och nyaste VR och njuuuta av myset på tåget. :) Ha det bra/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0