kom igen nu

Ledig dag, sov nästan till 10 och det var så skönt så skönt.
Sen såg jag klart på Mansfield Park filmen, vilket var en rejäl plåga kan jag säga. Jag satt och skrek av irritation eftersom de verkligen hade ändrat på ALLT. Hade den som gjorde manuset till filmen ens LÄST Jane Austen? Inte bara hade de ändrat karraktärerna och handlningen utan också hela grundkänslan i boken. Hallå! Det borde finnas lagar mot sånt. På något sätt lyckades de ta hela storyn, skaka om allt för att sedan göra slutet enligt boken. Mycket mycket irriterande.
Kära läsare och vänner, läs Mansfield Park, men se aldrig ALDRIG filmen! Lova!

Nu ska jag, vilket jag varit på gång med hela denna dag, gå och duscha, klä på mig, och göra mig i ordning och sen gå ner på stan för att kirra:
 - chinos
 - dagbok (beroende på papprena, annars får jag hoppas på en fin från paris)
 - kanske en svart body
 - det var något mer men det har jag visst redan glömt, attans

"I know, chinos, I'm not fond of askin'. True or false, it may be, she's still out to get me!!"


mina kära gamla vänner i the kooks. Luke, ring mig snart ! Puss!

Kommentarer
Postat av: Hanna-karolina

Tänkte ringa luke innan jag åker till Paris. Så att han vet att jag inte är hemma liksom.

2008-10-09 @ 13:03:23
URL: http://hannahkarolina.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lovar, jag ska läsa boken och inte se filmen! :) Och som svar på din kommentar i min blogg, nej vi har inte bil i stockholm. Martin som vi bor med, hans bror har en bil som vi fick låna :) Jag känner såhär, varför åka bil när man har sjukt bra kollektivtrafik? Mycket billigare och MYCKET bättre för miljön!

2008-10-09 @ 15:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0