stingslig

Idag på bussen hem kände jag mig ovanligt stingslig.
Störde mig på fjortiskillarna som klev på, fast de knappt sa ett ord. Men jag irriterade mig ändå.
Störde mig på en som hostade, fast han verkligen inte kan rå för det. Men varje host irriterade mig något så fruktansvärt.
Störde mig på trafiken i rondellerna vid Tornby.
Störde mig på alla som klev på och klev av för att bussen fick lov att stanna.
-- klev av vid resecentrum, väntade på nästa buss. 2 min kvar, bra tänkte jag --
Störde mig på att bussen aldrig kom, plus att det var svinkallt.
Störde mig på den sura busschaffören.
Störde mig på att jag aldrig kom till min busshållplats och att det plingade på ALLA stationer.
Kom hem.
Skönt.
Nu är jag inte stingslig längre. Men tänk så det kan vara när man är trött och hungrig.

Fördel med att brorsorna är borta är att jag kan ladda ner gossip girl! puss//E

Kommentarer
Postat av: Ingrid

hihi, känner igen mig precis! Och tillslut stör man sig på att man stör sig och stör sig ännu mer! himlas massa störande det blir til slut:P JAG ÄLSKAR DIG

2008-10-28 @ 06:25:27
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0