Ma travaille nouvelle

(ang rubriken, ingen aning om mitt jobb är feminint eller maskulint. Men jag bestämmer att det är feminint för den här gången ;P men franska måste man ju öva lite)

Idag var jag på mässa i min nya kyrka, där jag ska jobba som ungdomsmusiker. Visste inte riktigt min titel innan, men nu vet jag. Jag antar att det då syftar både på att jag är ung och musiker och att jag ska jobba med barn&ungdomar. :D Det blir nog helt fantastiskt tror jag.
Mässan idag var kul för det var en kör från kyrkans vänförsamling i Tanzania där! Jag älskar afrikansk musik, de dansade och sjöng med stora leenden på läpparna hela tiden.
Efter mässan snackade jag (eller försökte iallafall, det var väl lite si och så med engelskan) med en kille i kören. Sen kom han och gav mig en flätad liten börs, han tyckte väl jag var snäll och ville ge mig en present. Jag blev så glad så jag gav honom min plånbok i present tillbaka. ;)

Ska tillbaka till kyrkan klockan sju för ett möte med lite konfirmandassistener och så. Så det blir najs. Imorgon börjar jag jobba på riktigt, även om jag mest ska hänga på i början. Måste ju lära mig lite och dessutom se vad jag egentligen har för arbetsuppgifter. Men jag får veta mer och mer allteftersom här.. Puss på er alla! //E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0