En berättelse om kaffe


Idag hade jag en mycket mycket angenäm kaffeupplevelse här på morgonen. Det är ju nämligen så att i kyrkan har vi morgonkaffe mellan 08.45-09.00 ungefär. Så när man då börjar 9 eller senare så missar man morgonkaffet. Sen kan det ju också vara så att man ska till en skola eller något klockan 8, och då inte får kaffe förän.. senare. DÅ mina vänner vill jag, Elin, dricka kaffe på resecentrum så jag hinner vakna lite innan jag ska börja jobba.
En gång köpte jag svart kaffe på pressbyrån, det smakade cigaretter. Jag slängde. Nästa dag provade jag kaffe latte, huuuuvva vad blaskigt och äckligt. Då gav jag upp.

MEEEN nu kommer poängen i historien, vänner. IDAG slog det mig, de har säkert kaffe på det där cafét inne på resecentrum. Och mycket riktigt har de en skylt utanför: "Take away kaffe 10 kr". Så jag går in och får en rätt stor take away mugg med bryggkaffe och mjölk i. Och mina vänner: DET SMAKADE HIMMELSKT! Jag bara satt och njöt. Det var riktigt riktigt gott. Tio spänn!!!

Vilken fantastisk början på denna dag, tycker jag! :) //E

Kommentarer
Postat av: marielle

haha vad bra! & eller hur! vissa kaffen smakar bara piss rakt igenom & jag förstår inte ens hur det är möjligt att få det så äckligt. mcdonaldskaffet är så varmt så man bränner bort halva munnen först även om man väntar i evigheter men det kanske beror på att de först bränner bort våra smaklökar så att vi sedan inte ska känna den riktiga smaken? kan så vara, mm. aja :)

2009-01-22 @ 15:56:52
URL: http://marieelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0