En sönderriven teckning..

Sitter i vårt stora rum som täcker praktiskt taget hela mellanvåningen i vårt lilla radhus. Jag är trött, och detta har varit en väldigt givande lov-dag. Jag började dagen med frukost och sedan tog jag bilen (!!! Vuxenpoäng !!!) till mammas skola med gitarren och fiolen. Där spelade jag lite musik och ritade manga för några underbart söta små killar som är i mammas special-grupp. De var verkligen änglabarn. Det var jättekul! Jag ritade av allihop som manga och sedan fick de färglägga bilderna själva. Men när mamma kom hem hade hon med sig kvarlevorna av en av teckningarna. En av pojkarna var arg när han gick och tyckte att han hade förstört sin teckning och rev sönder den. Den ligger här bredvid mig. Det är så pretto, men så sorgligt och fint. Jag ska måla en ny till honom, så kanske han blir glad. Hoppas det!

Sedan ringde jag Emma och vi uppdaterade varandra lite på förra veckans resor! :) Sen har jag skrivit klart religionsuppgiften som jag lyckats förtränga i hundra år. Heja! Däremot har jag inte funnit kraften till att ta fram energirapportspappret. Usch!

Imorgon ska jag söka jobb på en massa ställen, bl a IKEA. Wish me luck! Jag satsar mina slantar på mitt otroligt klatchiga brev och hoppas på det bästa! //E

gandelinf
Favorit i repris: Gandelinf

ps! bästa repliken om min blogg. Min farfar: "Mycket fett och sjukt" Haha! Väldigt talande! ds!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0