Utflykt till Söderköping på 1:a Maj! [Del 1]


Denne lille herre fyllde 15 år igår, det firade vi med paket och sånt såklart, men även utflykt!

Lillebror Petter och en P-skylt.

Utflykten gick till otroligt fina Söderköping, som ser ut som hämtad ur en Astrid Lindgren film! Gillar't!

Vårt huvudsakliga resmål var "Smultronstället", ett glasställe med rykte! Först blev men bordsplacerade!

Sen kom det svåraste, att välja glass ur de enorma menyerna med jättefina bilder och jättegoda glassar!

Jag är i valet och kvalet....

Mammas val föll på "Mary Poppins" - med polkaglass, grädde m.m.

Jons glass hette "Grand Prix"!

Pappa valde "Dumle kola", den enda glassen som trots allt var lagom stor ;)

Petters glass rykte!!! Den hette "Versuvius". Mycket spejsigt!!

Som tur var fanns en perfekt glass till mig, som varken orkar mycket eller gillar glass, egentligen.
Den hette "Lemone", det var hallonsorbet, jordgubbar, banan, annanas och flädesorbet. Bad att få lite grädde på toppen och sen var jag nöjd.

Nästa del i resan blir en strapats jag och mina brorsor gjorde....//E

Kommentarer
Postat av: Orp

Åh, jag har varit på Smultronstället! Hade glömt. Fick värsta flashbacken.

2009-05-02 @ 16:43:48
URL: http://balloonfighter.blogspot.com
Postat av: maohlin

Åh Söderköping som är så mysigt! har semestrat där & sjävklart även besökt smultronstället. Jag åt en sån där blå som rykte ^^

2009-05-02 @ 19:52:45
URL: http://maohlin.blogg.se/
Postat av: Kakan

Vilka härliga bilder, å va mumsiga glassarna såg ut ;)

2009-05-05 @ 13:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0