Skansen, söta kusinbarn och regn på jobbet

I helgen var jag i Sthlm med Emma och Pappa! Det var EFS 150års jublileum så det var massor med folk där. Konferensen var på Stockholmsmässan och det var ett mäkta stort hus må jag säga! :D Jag och Emma hade en barndansgrupp med 8 små tjejer 7-9 år. Det var roligt (och jobbigt). Men dom lärde sig bra och gjorde succé på mässan när dom dansade! :D
På söndagen var det den såkallade "Skansendagen". Då marcherade vi jättemånga människor till skansen och där hände en massa olika saker. Men jag, Emma och Pappa gick och kollade på djuren och köpte polkagrisar i brun papperstrut (höjden av lycka! Whii! :D) Varför har dom inte bruna papperstrutar på ICA och alla andra affärer där det säljs godis? Godis smakar ju aldrig så underbart som när man har det i en brun papperstrut! I alla fall så dansade jag och Emma i barnmässan (Söndagsdrag med Bäckbykyrkan. Häftigt) det gick bra. Sen lekte jag med mina kusinbarn Tudor och Nova (dom är mäkta söta dom små barnen. :D) och vi kollade vi på djuren igen och jag åkte små bilar med Tudor som gick mycket snabbare än jag räknat med. Höll på att trilla av nästan, men det var kul. Hela skansendagen fick mig att känna mig som ett litet barn! :D
Jag träffade många vänner i helgen också.. från konfan och nabben och en massa sånt. Det var vääldigt trevligt det! :D

Idag har jag jobbat. Det regnade. Usch. Men det gick väl bra ändå.. Nu ska jag koka sojakorv! Yum! :D

Kommentarer
Postat av: Liz

låter som en prima helg! åhh..så mysigt att äta polkagrisar ur en pappersstut, jag vill också:)!

2006-06-19 @ 22:43:03
URL: http://lizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0