Solen bränner min bastanta kroppshydda

Idag var då dag 1 på sommarjobbet. Vi möttes alla i garaget och alla var lite småtrötta sådär 7 på morgonen. Arbetsledaren kom och jag kände mig häftig när han sa: "Det gjorde ni i fjol" och tittade på mig, jag var liksom en veteran nu! Sedan var det ut i solen som gällde. I början var det väl lugnt, men graderna steg och allting blev bara jobbigare och jobbigare. Trotsa att vi stod i bikini och shorts (ja, vi stog i bikiniöverdel mitt i centrala Malung. Pinsamt.) så höll vi på att dö i värmen. Ja, sannerligen är inte min rygg och mina axlar röda som en kräftas? Jo tyvärr! Men pengarna är det man lever för, och rasterna. Har på denna dag tjänat ihop cirkus 500 spänn. Det är fett :)

Just nu sitter jag här och känner mig fräsch, till skillnad från hur jag känt mig hela dagen(har duschat och blåst håret. Wella! aahh). Har idag också börjat med min mjölkfria månad! Jobbigt då jag blivit erbjuden både mjukglass och marabou digistive, det smärtade att säga nej. Pappa gör mjölkfriapannkakor till mig nu! Wiih! Hannah, du har rätt, det är inte nyttigt att INTE dricka mjölk. Men sanningen är den att alla mjölkfriaprodukter är ganska nyttiga.. men vissa innehåller mer socker och sånt. Usch. Men det är ju svårare att äta godis och andra onyttigheter nu eftersom mycket innehåller mjölk. Då blir det lite mer nyttigt. Men du har rätt, det är inte nyttigare så. Och Lollo, valios laktosfria innehåller komjölksprotein och det får jag inte äta. Hårt liv.

Nej fy. Mitt rum är en mess, borde ta tag i det men det är typ 25 grader varmt i mitt rum så jag orkar verkligen inte än. Måste äta lite melon och sånt där först.. kanske slappa lite mer. Sen.. kanske!

PUSS!!!

Kommentarer
Postat av: Frodo

inte ens protein? fasn, hårt liv.

2006-06-13 @ 15:01:30
URL: http://gitaroo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0