Hej hej Harry!

                                          
73727-235Idag, Lördag, var en såndär dag. En såndär dag med lyckokänslor i magen bara för att. Igår var vi på värsta mysmiddagen hemma hos Karl. Emma, Liz, Karl och jag åt tacos och det var hiskeligt gott. Anna och Agnes joinade och vi skulle se på film. Men vi var så trötta att vi somnade. Så kan det gå. Men det var en fin kväll, jättefin. Hela fredagen var en fin dag faktiskt. Träffade storebror på stan. Shoppade lite, fick nämligen min lön. Som var större än jag anat.

Idag gick iallafall jag, Emma, Agnes och Carl på Harry Potter and the order of the Fenix. Har alldeles nysses läst ut sista boken. Alldeles nyligen har jag även sett fjärde filmen och läst sjätte boken (igen). Så man kan lugn säga att jag är inne i detta just nu. Filmen var finemang. Lite hastig när man läst boken, förstås. Men så är det alltid. Det känns liksom som om dom hetsar igenom hela filmen. Men allting är väldigt snyggt och musiken är sannerligen pampig. Gillar't!

Främst gillar jag insatserna av Helena Bonham Carter (Bellatrix Lestrange) och Gary Oldman (Sirius Black). Två av mina favvis skådisar. Det är alltid en glädje, verkligen.

sirius  

Gary är ju med i Femte Elementet och spelar en av mina favoritskurkar! Det är trevligt att se honom som snäll, och dessutom med en riktigt nice mustasch!

bella

Hon är härligt galen den där bruden! Hon är gift med Tim Burton! Vilken lyckos! :D



Jag skulle nog helst gifta mig med Ron. Men Hermione kan väl få honom.. dom passar ju så bra ihop. Nej nu är det slutbloggat för idag! Tjennare!//E

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ÄLSKADE bellatrix.
:D

2007-08-25 @ 23:14:10
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0