Frågan lämnar mig ingen ro!

Jag undrar verkligen, från djupet av mitt hjärta.... varför hatar jag att packa?? Jag orkar aldrig, vill aldrig.. kör ALLTID sista minuten. Varför? Jag undrar verkligen. Ska till Linköping imorn och ska packa ALLT.. för sen är det direkt till Falun som gäller. Måste.packa.snart...
Förresten, finns det någon mening med att INTE gå runt i pyjamas när man inte ska träffa någon eller gå ut på hela dagen? Nej.. jag tror inte det.

Läser: "Vems lilla mössa flyger?" av Barbro Lindgren igen, vilket är den BÄSTA av alla barnböcker! Ett litet utdrag:

"Var och en i sitt eget hål", sa han med skärpa till Bisamråttan, som återigen gripits av melankoli och sjunkit ihop över anteckningsboken"
Och ett till:
"Skulle du kunna.. vet du möjligen vad... V L M F betyder?"
Bisamråttan stannade upp. Han var en klok och tänkande råtta, nu strök han fundersamt över pälsmössan, medan han tittade ut över Svarta Havet.
"VEMS LILLA MÖSSA FLYGER", sa han efter en stund.
"Nej, det måste vara något sorgligare", sa Röden.
Bisamråttan tänkte igen.
"VART LÄNGTAR MIN FOT..."
I samma stund började han snyfta högt och fort på ändan ner i hålet. Så känslig var han, Bisamråttan. De är det, de ryska poeterna.

Okej, det kanske låter knäppt när tagit ur sitt sammanhang, men den är bäst. På allvar. Läs den! :D //E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0