Nostalgi: Belville!

image200






Jag vet inte hur insatta ni är i Belville-världen. Men Belville är/var iallafall en sorts "tjej"-lego som var väldigt poppis för några år sedan. Jag och Emma var stora fan's av detta lego och ägnade mycket tid åt att bygga med det, samla pengar till det och drömma om det. Big hobby!! Jag har väldigt mycket, och Emma som har en lillasyster har om än ännu mer! Det är allt från stall och en massa djur till stora slott med prinsessor och häxor. Åh så kul vi har haft. Igår återupplivade vi denna passion och leta fram mitt belville. Vi insåg att vi inte var så duktiga som vi en gång var, men det blev ganska snyggt. :)


Idag när jag skulle plocka ihop det kunde jag bara inte, utan satte mig och byggde det här! :) Det är kul! :D

Förövrigt har jag spenderat dagen med att spela Slaget om Midgård II med mina bröder. Jag förlorade när Petter var med. Sen vann jag två gånger mot Jon. Haha! So long//Elin
PS! Allt skulle inte se så här konstigt och centrerat ut, men ibland så hänger sig blogg.se och vill inte göra som man vill. Fy tusan! DS!

Kommentarer
Postat av: Maohlin

Åh, jag älskade det där när jag var liten :D Dagen när jag fick stallet i present var så jävla lycklig!

2007-07-11 @ 00:12:12
Postat av: Mia.

Åh, älskade Belville <3<3
Ja, vi ska äga toaletterna.
Jag har ju ett års erfarenhet, jag ska guida dig genom djungeln av rengörningspreparat och pissoarer.

2007-07-11 @ 00:39:46
URL: http://miaskriver.blogg.se
Postat av: Mia

Vi ska klara toaletterna galant!
Jag har ett års erfarenhet, så jag kan guida dig genom
djungeln av rengöringskemikalier och pissoarer.

2007-07-11 @ 00:41:11
URL: http://miaskriver.blogg.se
Postat av: barbie girl

paradisa lego är bättre speciellt poolside paradise, men snyggt lego ialla fall=)

2008-07-05 @ 12:11:40
Postat av: legosamly

du har väääldigt fint belville lego. jag är samlare av belville, starwars, paradisa och lego city. du jag är kille coolt va på tanke av att du skriver att det är "tjej" lego då anser jag att lego scala är mera ett slags "tjej" lego pga av dom dära barbie dockorna som man får med. du ska vara rädd om den där blåa fen för hon är jävl... åtrovärd( skulle kunna ge dig 500kr för henne eller mer) har ju henne men endå. fortsätt att spara och vara rädd om ditt lego.

2008-07-05 @ 12:19:03
Postat av: Ella the heart

snyggt lego!!!!

jag har mitt kvar med jag har det där stora "sommar" palatset och mycket mer. du visst är häxan grym?

2008-07-07 @ 12:36:55
Postat av: Johanna

Jag älskar också belville. Lekte massor med det som liten och kommer ihåg hur mycket jag sparade min veckopeng för att kunna köpa fler. Har faktiskt börjat samla på dem u i vuxen ålder, men det är svårt att få tag i de äldre varianterna.

2013-05-14 @ 12:50:56
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0