Älskade scart - En hyllning till världens bästa sladd

Idag, Söndag, var en såndär dag då många saker hände till det bästa! När jag gick upp stod Margareta och Lennart (våra hyresvärdar) som bäst och skruvade upp en gardin i tvättstuggu, naaajs! :) Sen så fick vi gå och hämta den stora widescreenTV:n som vi skulle få ha i köket. Om vår förra TV var en räka så är det här verkligen en riktig hummer-TV! Den är enorm! Hyvens tänkte vi. Kanalerna kom som en blixt med hjälp av den underbara scarten! <3

Sedan insåg vi verkligen skulle vilja kolla på lite Astrid filmer på vår nya stora TV. Men hur? Vi har ju ingen video. Emma tänkte: Men borde man inte kunna koppla min lilla TV (med inbyggd video) till hummer-TVn? Det går aldrig, sa jag! Men Emma försökte ändå. Hon kopplade scarten (<3) mellan apparaterna och crash boom bang så såg vi Ronja Rövardotter på BÅDA skärmarna! :D Vi blev så glada att vi hoppade runt i vild dans i köket.

Så jag säger bara: Slå på stora filmkvälls trumman för hummerteven är HÄR!!

image322image323
Godnatt! //E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0