Jag behöver poesi

Jag behöver poesi och filosofi.
Diskutera, dricka absint och filosofera.
Jag behöver konst och musik.
Jag behöver dikten och lyriken.
Pretantiöst. Stavas det ens så? Man säger alltid pretto för att ordet "pretantiöst" är så pretto.

Men mest av allt.. behöver jag ingentinget.
Friheten har jag men inte oberoendet.



Jag skulle ju skriva en roman, vad hände?
Jag skulle ju bli konstnär, vad hände?
Den kreativa kraften, var är den?
Det ska bli skärpning.

imorgon kommer aggie, hon är så fin så fin! :D hej!//E

Kommentarer
Postat av: mirre

pretentiöst stavas det :) åh kul med timmernabben, jag såg ett klipp därifrån på tv igår, coolt va? På ettan och allt.

2008-07-21 @ 10:39:56
URL: http://tillelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0