Fredagskväll, allt är väl.

Kom tillsist ner på stan, kastade mig in på Wasabi och kom ut med 8 bitar på 2 röda. Jag och favorit-japan-farbrorn jobbade snabbt tillsammans.
 - Här eller hämta!
 - Hämta, 8 bitar!
 - Du kan sitta ner och vänta, (någon säger att det finns färdigt), nej du kan komma, det blir 65.
 Jag langar med fantastisk snabbhet fram kortet
 - Du kan ta sallad.
 - Tack.
 - Varsegod! (sushi i påsen, han lägger ner salladen medan jag skriver på kvittot).
BOombaraboom ute igen. Ska också påpeka att vi båda var väldigt glada och trevliga under hela denna konversation.

Sen rusade jag in på apoteket och köpte 3 ansiktsprodukter av märket cliniderm. Bra hud, here I come. Gick till kassan, tog ett rosabandetedition av försvarets hudsalva också. Hon i kassan säger:
 - Eftersom du köpt två produkter från cliniderm får du en mascara eller en ögonkräm på köpet.
Sånt gillas! Jag valde ögonkräm eftersom jag redan har två bra mascaror. E-vitamin var det i den förresten, ögonkrämen, det låter ju inte helt fel. Bort med påsarna och allt det där.

Gick sedan i rask takt rakt över gatan och in på pressbyrån, tog en M-magazine till mamma, ut igen, kollar på busspelaren: 7 minuter. In på Filbyter gallerian, kollar snabbt in Bianco och Solo. Ut igen. 3 minuter till bussen. Två killar diskuterar Bob Dylan. Sen Stalin, en för dom främmande man bryter in i diskussionen om Stalin. En av killarna blandar ihop Stalin och Lenin. Bussen kommer, jag håller på att hungra ihjäl för klockan är nästan halv tre och jag har inte ätit lunch.

Kommer hem, äter sushi, gott!

Senare på kvällen försökte jag mig på att göra hamburgare på vegfers. Rätt svårt faktiskt för det ville aldrig klibba ihop till burgare, varken med ägg, mjölk eller brödbitar. Men det blidde nått ätbart tillsist iallafall och smakade bra.

Med en enorm godisskål kollade jag och Jon på CSI New York. Av godiset mådde jag illa. Har nu legat här och läst varenda blogg och kollat på en massa shoppingsidor. Nu ska jag sätta på mig pyjamas, testa mina nya (rätt dyra) hudprodukter, sen bläddra lite i Lula, läsa "Vit Oleander" och sen sooooova. Skönt! GODNATT//E

(skitlångt inlägg, helt olikt mig!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är trött.

du är fin.

jag ska bli fairtradeambassadör.

puss

2008-10-25 @ 09:10:58
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se/
Postat av: Hanna-karolina

8 BITAR! Du är där nu. Fatta vad det känns bra. Bra hud, here YOU come. Min hud kommer aldrigvara bra.



Duh-arb-rah-ud

2008-10-25 @ 10:03:35
URL: http://hannahkarolina.blogg.se/
Postat av: ella

haha jag läste allting jättejättejättesnabbt och hetsigt för jag läste sushi-dialogen så himla snabbt att jag inte kunde sluta.



fniss!

2008-10-25 @ 10:26:33
Postat av: Maohlin

Jag läste också inlägget jättejättesnabbt, haha. Det var mycket trevligt måste jag säga :) Och visst är rosabandet-försvarets fina?! Införskaffade en igår minsann.

2008-10-25 @ 17:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0