lunchrevy

FÖRST funkar inte mitt bankkort när jag ska handla lunch på hemköp. Jippie. Efter långt krångel får jag lov att gå och ta ut pengar i en bankomat, sen gå och betala. Tar min kasse bakom kassan och går nöjt iväg. Halvvägs till jobbet (dvs 50 meter) senare tänker jag: "Men det var värst vad tung den var, köpte jag verkligen så tunga saker?"
Kikar ner i kassen. Bröd, köttfärs, öhhh.. nej inte min kasse. Attans.
Springer tillbaka till affären och möter i dörren ett ungt par vars kasse jag precis snott. De ser min smått panikslagna blick och förstår direkt sambandet och säger: "Här!" och ger mig min kasse. (Vi skrattar alla lite generat). Jag tar min kasse och ger dem deras med jag utrbister, med ett smått hysteriskt skratt: "Ja jag tyckte det var lite fel innehåll, ha ha ha" Går snabbt tillbaka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: marielle

Ibland händer allting efter varandra. Men nu kanske du lärt känna några nya kompisar? Vem vet, om en månad kanske du sitter hemma hos dem & ser på tv & dricker te :) haha. Du, vilka skor tog du? PUSS!

2008-10-27 @ 15:37:14
URL: http://marieelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0