nu ska jag sova!

men först ett kort litet inlägg.

Har jobbat idag med mina gullebarn, det var finemang men jag var ack så trött kände jag. Efter det var det dukning och fixning för avtackning av vår kyrkoherde. Vi hade lite tävlingar och jag körde bana med åkgräsklippare, det trodde ni inte om mig va? Jag vann inte, men jag var grym! Mohahahha!

Sen läste jag fel på bussen och väntade i en halvtimme. Wiihooo. Men jag spelade mitt favvismobilspel "Alien Scum" och slog mitt rekord med hästlängder! Lyssnade också på fin musik. Så det var väl okej då.

Just nu känner jag bara att det låg något i den där kvällen när jag och H-K lajvade 14 år. När man var 14 år var livet helt hopplöst, men det var ju rätt fint på något sätt. Det var liksom pretto på riktigt. Det var verkligen tonårsångesten. Nu är man så vuxen. Och tänker på blanketter till skatteverket, älskar fredagar för att man äntligen får vila (inte festa), är allmänt seriös och ansvarstagande. När man var 14 var allt skit så det spelade liksom ingen roll.
Jag kunde väl åtminstonne få bli 17 igen. Det var ju också en härligt ångestfylld ålder. Om en månad är jag 19.. det är ju inte speciellt spexigt.
Sen när man är 20 kan man åtminstonne handla på systemet. Yihoo. Öh.. //E

Kommentarer
Postat av: maohlin

Du, jag förstår verkligen precis hur du menar med det där. Allt var svart och alla var deppiga, men vi var det liksom tillsammans. Det var fint. Vi brydde oss inte, utan det var svart och mer behövde man inte bry sig om. Nu när man mår dåligt, så är det så mycket mer på riktigt eftersom man har allt jäkla ansvar att bära på. Det är inte längre okej att skita i en hel dag bara för att ligga på sängen och lyssna på musik och tänka för mycket.

2008-10-14 @ 14:34:29
Postat av: maohlin. Igen

Tänkte bara säga påtal om min kjol att jag faktiskt trodde (hoppades) att du också skulle tycka den var fin! :) Tycker du att jag ska köpa en svart också? Jag tycker du ska köpa den när du fått lön :) Och att ha en stor, stickad kofta till låter verkligen superduperfint!

2008-10-14 @ 14:36:53
Postat av: hk

Jag känd emig så fruktansvärt vuxen idag, Känns så konstigt. sweet 14 liksom.

2008-10-14 @ 20:10:30
URL: http://hannahkarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0