what not to do...

... andra dagen på ett nytt jobb:

-  FÅ JÄTTEFÖRKYLNING och få lov att stanna hemma. [X]

Vaknade då alltså imorse, men förhoppningen att min förkylning som jag kände av igårkväll skulle vara som bortblåst. Men icke. Bihålorna värkte, liksom halsen och huvudet. Dessutom mådde jag helt jättedåligt. Men skam den som ger sig. Jag duschade, blåste håret, satte på mig kläder osv. Sen satte jag mig på sängen och trodde jag skulle dö. Sen gick jag ner och lade mig i soffan. Försökte fortfarande hitta kraften att gå till bussen. Sen bestämde jag att pappa fick skjutsa mig till resecentrum. Reste mig upp, gick mot skorna. Men nej, jag kände att om jag satte mig i bilen skulle jag kräkas. Så det blidde inget, som man säger.
Jag ringde till en på mitt jobb och sa att jag inte kunde komma. Gick upp och lade mig och sov sedan i 3 timmar typ. Sen vaknade jag. Fortfarande jättetäppt, fortfarande med jätteont i huvudet. usch usch usch!!!!!! Jag är så sur och tycker så otroligt synd om mig själv.

Men nu är iallafall mamsen hemma, vilket känns jättebra, bortsett från att jag måste undvika henne så hon inte blir smittad. Men lugn, jag håller mig borta och spritar händerna.

Pappa kom hem med c-vitamin brus, nässpray och halstabletter så nu ska det väl bli lite ordning på den här nedra förkylningen. Måste springa ner nu och fixa lite ingefärste med honung innan top model! ;) Sniff sniff//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0