Väckarklockan på!

Okej, hörni, nu gäller det. Från och med imorgon är det nya tag som gäller. Först och främst, upp, duscha och ta den förbenade bussen till jobbet. Kommer nog gå bra. Nu är det dags för tidiga mornar, bussåkning och kaffe. Men det känns lugnt! Det är liksom dags nu! :)

 Men ny regim gäller också, ska börja TRÄNA nu på allvar. Ska peppa mig själv med någon form av belöningssystem.
När jag var liten och spelade fiol gjorde pappa en lång bana med rutor och siffror i. Så när man övat fick man kryssa över en siffra. Efter 8 ggr kanske man fick ett litet paket med en godis bit och efter ännu 5 ggr nått annat och i slutet fanns en stooor present (som innehöll nån liten leksak men det kändes stort då).
Så tänker jag göra nu också! Fast med träning. En ruta för varje halvtimme. Och någon form av belöning i slutet, och småbelöningar emellanåt.
Mer om detta följer. Men jag är pepp. Ska också föra någon form av statestik, typ hur många armhävningar jag pallar eller nått :) (Hälfen av arbetet ligger i att peppa sig själv till att komma igång så jag kör förfullt med träningspepp.)

Fortsättning följer, men nu, powersleeep! Väckar klockan står på 06.00! //E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0