Semester Del 2 - Ensen och Bingsjö


Första kvällen när Olle kommit till Ensen så satt Pappa, Olle, Max och jag på den nybyggda verandan till "Lilla Afrika", stugan (skjulet) där  Mamma och Pappa gjort jättefint så jag och Max kunde sova där.

Såhär såg det ut inne i Lilla Afrika, synd bara att det var svinkallt och rått hela veckan. Brrrr..

"Löken - Börjes hälsokost". Min favorit affär i Rättvik :)

Vi gjorde ett mycket trevligt besök hos min kära Mormor som bor i Rättvik.

Inne i storstugan om kvällarna spelades det spel, byggdes det basmojänger och...

... speljams! Här var det nog jazz.

Det skedde även feta folkjam och bluesjam. Man fick spela på vad man hittade för stunden..

Det var inget kul väder på Bingsjö, men vi var fast beslutna att ha bästa filten!

Vi hade fetaste fikat och fetaste buskspelet!

Dessa fina flickor satt också på filten. Agnes, Emma och Hanna.

Binsjö var fint trots regn. Vi lyssnade på Ungt folk, Ethno och jag försökte pränta in polska och shottis i allas motsträviga fötter. Kvällen avslutades med ethnodansworkshop, vilket var himla kul och svettigt.

mer semesterbilder följer kanske senare...//E

Kommentarer
Postat av: Max

Goood times! =)

2009-07-22 @ 21:21:48
URL: http://moochiecoochie.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vad mysigt de hade gjort det i stugan! Dit får vi åka någon gång! Puss

2009-07-22 @ 21:39:46
URL: http://hannahskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0